021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

انواع صفحه نمایشگر گوشی و تعمیر آن

آموزش تعمیر موبایل

 امروزه تلفن‌های همراه نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره‌ی انسان ایفا کرده اند و به همین منظور باید کیفیت و نوع آن‌ها مناسب استفاده‌ی ما باشد. با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در صفحات نمایش، تنوع این محصولات هم افزایش پیدا کرده است.ورفته رفته کیفیت  وکاربرد صفحه نمایش خیلی افزایش یافته است.

انواع صفحه نمایشگر گوشی

  1. صفحه نمایش ال سی دی
  2. صفحه نمایش IPS
  3. صفحه نماش PLCLCD
  4. صفحه نمایش TFT
  5. صفحه نمایشگرAMOLED

بیشتر بخوانید :         عیب یابی باطری آیفون

چگونه بفهمیم نمایشگرگشی ما ازچه نوع میباشد :

مرحله اول:

  • به وب سایت برند گوشی خود بروید و مدل گوشی خود را جستجو کنید.
  • روی مشخصات فنی یا برگه مشخصات گوشی کلیک کنید تا نمایش داده شود. در اینجا می‌توانید نوع نمایشگر گوشی خود را به همراه سایر اجزا پیدا کنید.
  • علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید اشاره‌ای به صفحه نمایش استفاده شده در گوشی خود از جعبه آن پیدا کنید. جعبه را بچرخانید و به نکات پررنگ مشخصات آن توجه کنید. که شاید برند آن را روی جعبه خود تبلیغ کرده باشد.
  • راه دیگر برای تشخیص بین نمایشگر AMOLED و LCD این است که آن را از نظر فیزیکی بررسی کنید و بدانید که گوشی شما کدام یک از این‌ها را دارد. صفحه نماش AMOLED/OLED با بالا آمدن رنگ سیاه، پیکسل‌ها را روشن نمی‌کنند، به همین دلیل است که نمایشگرهای AMOLED سیاهی عمیق دارند.
آموزش تعمیرات موبایل

مرحله دوم:

  • یک تصویر برا ی آزمایش AMOLED یا یک تصویر کاملا سیاه را از گوگل دانلود کنید.
  • حالا به یک جای تاریک بروید و روشنایی نمایشگر را روی 100 درصد قرار دهید. اگر نور پس زمینه‌ای را دیدید، صفحه نمایش مورد استفاده در گوشی شما یک صفحه نمایش LCD است. اگر به نظر می‌رسد که صفحه نمایش گوشی شما خاموش است، یعنی چیزی روشن نمی‌شود، این یک صفحه نمایش OLED/AMOLED است.

بیشتر بخوانید :        تعمیر و تعویض برد گوشی شیائومی

تعمیر صفحه نمایشگرگوشی:

تنها در سال ۲۰۱۷، حدود ۵ میلیون مالک گوشی هوشمند در ایالات متحده صفحه نمایش تلفن خود را شکستند. این نشان می‌ دهد که حتی زمانی که مردم مراقب باشند، ممکن است حادثه رخ دهد.

برای تعمیر نمایشگر چند مرحله وجوددارد که به انهامیپردازیم:

  • مرحله اول

پوشش باتری و همچنین باتری و تمام کارت‌ها را از دستگاه جدا کنید. پس از تمام شدن، حالا می‌ توانید پیچ‌​​ های پشت دستگاه را باز نموده و همچنین پیچ‌ های اطراف ال سی دی را بردارید.

  • مرحله دوم

با استفاده از یک ابزار تیز، محفظه را از روی دستگاه خود بردارید. یک شئ را بین دو تکه محفظه قرار دهید. آن را در اطراف محیط دورتادور حرکت دهید تا دو قطعه از هم جدا شوند.

به برداشتن قطعات محفظه ادامه دهید تا زمانی که فقط ال سی دی و برد کنترل باقی بماند.

  • مرحله سوم

اکثر دستگاه‌ ها کابلی دارند که از ال سی دی به برد می‌ رود. کابل را با بلند کردن کانکتور جدا کنید. همچنین باید همین کار را روی کابلی که از شیشه تا برد یاهمان مغز دستگاه کشیده شده است انجام دهید.

آموزش تعمیر موبایل
  • مرحله چهارم

برای جدا کردن ال سی دی از محفظه خود، از یک اسپاتول استفاده کنید. برخی از دستگاه‌ ها ممکن است از شما بخواهند که ابتدا شیشه را بردارید. واگراینطوری باشند باید بااستفاده از سپراتور یکم حرارت گرفته شود وبعد صفحه نمایشگرجداشودالبته اینکاربخاطراین است که چسب دور نمایشگرشل شود.

مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از دستگاه‌ ها مانند آیفون، شیشه و ال سی دی را با هم ترکیب می‌ کنند. به همین دلیل مهم است که به ال سی دی جایگزین خود نگاه کنید و ببینید که آیا شیشه را نیز همراه خود دارد یا نه. اگر وصل بودند، دیگر نیازی به جدا کردنشان نیست.

  • مرحله پنجم

ال سی دی جایگزین را در محفظه ال سی دی ترک خورده قرار دهید. پس از اتمام کار، اکنون می‌ توانید دستگاه را دوباره جمع کنید.