021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیرات آی سی تغذیه هواوی

آموزش تعمیرات موبایل

محصول یکی از شرکت‌های چند ملیتی فنآوری محوربوده که مقرر اصلی آن در شهر شنژن چین قرار دارد . این شرکت که در سال 1987 تأسیس شد ، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های ارتباطی قدرتمند دنیا محسوب می‌شود . 

گوشی هواوی روز‌به‌روز با‌کیفیت‌تر شده و مدل‌های کاربردی بیشتری از آن به بازار می‌آید ، در ادامه به ویژگی کلی گوشی‌ های هواوی مثل قیمت ، ارزش خرید آنها نسبت به سایر برندها ، همچین تفاوت سری‌های مختلف و خطوط تولید تفاوت این برند اشاره خواهیم کرد . هوآوی علاوه بر خطوط تولید ذکر شده دو سری خط تولیدگوشی‌های پرچمدار را  نیز دارد ، اصلی‌ترین خط تولید گوشی‌های پرچمدار این شرکت سری پی می باشد .

چگونگی کارکرد آی سی تغذیه هواوی :

با سه یا چهار پایه به باتری وصل شده است . این آی سی با گرفتن ولتاژ باتری ، ولتاژ و انرژی مورد نیاز بقیه بخش ها را تامین می کند . فرآیند تامین ولتاژ بخش های مختلف ، با ورود ولتاژ از طریق پین مثبت باتری به مدار حفاظت جریان داخل ای سی انجام می شود .

  بیشتر بخوانید  :        اموزش تعمیر کامپیوتر ایسوس

این مدار وظیفه محافظت از باتری و آی سی تغذیه موبایل را در برابر سوختگی بلوک ها خروجی را بر عهده دارد . زمانی که جریان کشی ایسی تغذیه از یک حدی فراتر برود مدار حفاظت  دیگر عمل نمی کند و به دنبال آن ای سی تغذیه موبایل باعث خاموشی گوشی می شود . نکته ای که تکنسین های تعمیرات موبایل در حین تعمیر ای سی تغذیه در نظر باید داشته باشند ، این است که این قطعه ، قطعات دیگری نیز دارد که به صورت مستقیم از باتری انرژی خود را تامین می کنند .

نشانه خرابی آی سی تغذیه هواوی :

آشنایی با علائم خرابی آی سی تغذیه گوشی هواوی به شما در تشخیص مشکلات مربوط به آن کمک می کند . همین امر باعث می شود پیش از اینکه گوشی با مشکل جدی تری رو به رو شود . یکی از مهم ترین نشانه های خرابی آی سی تغذیه در موبایل خاموش شدن ناگهانی گوشی هواوی است .

اموزش صفر تا صد تعمیر موبایل

خاموشی گوشی موبایل هواوی به این دلیل اتفاق می افتد که فرایند تامین ولتاژ به دچار مشکل شده و به درستی انجام نشود . ازدیگر نشانه های خرابی آی سی تغذیه گوشی موبایل مشکل آنتن دهی در گوشی است . مواقعی که این مورد در گوشی به وجود می آید شبکه در حالت نرمال قرار دارد اما آنتن دهی با مشکل روبه رو می شود . از طرفی به دلیل اینکه این بخش به باتری متصل است خراب شدن آن روی باتری نیز تاثیر می گذارد .

آنتن دهی نامناسب گوشی :

دلیل این مشکل خراب آی سی بیس باند است که باعث می شود آنتن گوشی نو سویس یا مدام در حال پریدن باشد . خراب شدن آی سی بیس باند هم بستگی به آی سی تغذیه دارد .

  بیشتر بخوانید  :        مدیریت مالی در فارکس

اگر آی سی تغذیه با مشکل مواجه شود نمی تواند به بیس باند نیرو رسانی کند و در نتیجه آنتن با مشکل رو به رو می شود . وظیفه مدیریت نحوه شارژ رسانی به گوشی و در کل شارژ رسانی را بر عهده دارد. اگر اینخراب باشد گوشی شارژ نمی شود ، زمانی که گوشی را به کامپیوتر وصل می کنید و یا جک 3.5 میلی متری هدفون میزنید تشخیص نمی دهد و در کل هر ایرادی که مربوط که شارژ و سوکت گوشی باشد به این آی سی ربط دارد .

آنتن وای فای و بلوتوث : آی سی وظیفه تقویت آنتن را دارد و زمانی که وای فای شما روشن نشود و یا مدام ضعیف باشد ، باید این آی سی را تعمیر کنید .

آی سی یو پی : از مهمترین بخش های گوشی موبایل است، چون وظیفه نیرو رسانی و کنترل قدرت سی پی یو را بر عهده دارد . سی پی یو مغز گوشی هواوی بحساب می آید و تمام اطلاعات سیستم گوشی هواوی و دستوراتی که باید اجرا کند روی آن نوشته شده .

آموزشگاه تعمیر موبایل

از طرفی سی پی یو با همه قطعات حیاتی گوشی هواوی مانند نمایشگر ، اسپیکر ، دوربین و دیگر بخش ها در ارتباط مستقیم است ، به همین علت اعمالی که سی پی یو انجام می دهد اهمیت زیادی دارد و تامین نیروی مورد نیاز و محاسبه شده آن باید توسط آی سی سی پی یو انجام شود . پس اگر این آی سی اگر صدمه ببیند صد در صد به سی پی یو گوشی هم صدمه وارد می شود و امکان دارد گوشی برای همیشه از کار بی افتد و بدون استفاده شود .