021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر گوشی نوکیا X 30

آموزش تعمیرات موبایل در تهران

موبایل همانطور که میدانیم به طور روزانه و به مدتی طولانی مورد استفاده اکثر مردم قرار میگیرد . این دستگاه در مدتی طولانی و یا در اثر ضرب دیدگی و یا ابخوردگی دچار خرابی هایی میشود .

این وسیله به دلیل اهمیت بالایی که برای افراد دارد در صورت خرابی تعمیرات آن به سرعت باید انجام شود . بخشی از خرابی های موبایل خرابی ال سی دی ، شکستگی ال سی دی ، خرابی سوکت ، خرابی دوربین و دیگر مشکلات نرم افزاری که شامل عدم کارکرد بلوتوث ، عدم کارکرد برنامه ها و…. می باشد . خرابی های موبایل به دو بخش خرابی سخت افزار و خرابی نرم افزار تقسیم میشوند .

تست میکروفن بامولتی متر :

ابتدا باید مولتی متر را در حالت buzzer یاقراردهید . عدد مولتی متر باید بین 600 تا 1800 اهم باشد . این اعداد نشان دهنده سال بودن میکروفن می باشد . توجه داشته باشید که دراین حالت خود مولتی متر هم صدایی تولید می‌کند . اگرعدد نشان داده شده در بازه‌ای که گفتیم قرار نداشت ، میکروفن دچار خرابی شده و باید آن را تعمیر نمایید .

  بیشتر بخوانید  :      اموزش تعمیرات یخچال صنعتی قصابی

خرابی بلندگو موبایل :

ابتدا ممکن است زباله های ریز و گرد و غبار ها بلندگو را پوشانده باشد . پس ابتدا اسپیکر را تمیز و بررسی میکنیم . اگر مشکل از این بخش نبود ممکن است در اثر ورود مایعات به داخل گوشی بلندگو از کار افتاده باشد . کلیدهای کم و زیاد صدا را چک کنید ممکن است تنظیمات صدا بهم ریخته باشد .

باتری به دلایل مختلفی دچار خرابی هایی نیز میشوند . داغ شدن بدنه گوشی یا باتری ، خاموشی ناگهانی موبایل ، روشن ماندن در حالت شارژ ،  متورم شدن باتری و… علائم خرابی های باتری نیز می باشد .

متورم شدن باتری :

بیشتر باتری ها از نوع لیتیومی هستند که این باتری ها در اثر کارکرد بسیار دچار خرابی میشوند . این باتری ها در اثر داغ شدن و انتشار گازهای ناشی ازگسسته شدن سلولهای باتری متورم میشوند .

آموزش عیب یابی تلفن همراه

که در برخی موارد این مورد با چشم نیز قابل دیدن میباشدکه این حالت نشان دهنده پایان عمر باتری دستگاه شما بوده و باید اقدام به تعویض آن نمایید .

خرابی برد گوشی :

یکی از مهم ترین مواردی که میتواند باعث آسیب به مادر برد شود ، ضربه خوردن به گوشی است . ضربات کوچک و بزرگ باعث شکستگی در برد یا اجزای روی آن میشوند . از آنجایی که حتی یک ضربه کوچک نیز میتواند باعث خرابی گوشی و اجزای آن شود پس محافظت از گوشی در مقابل ضربه اهمیت زیادی دارد .

آی سی :

آی سی‌هایی در گوشی‌های موبایل جای گذاری شده اند ، از حساس‌ترین و مهم ترین قطعات روی برد موبایل می باشند . آی سی‌ها انواع مختلفی نیز دارند آی سی هارد ، آی سی cpu آی سی تاچ ، آی سی تغذیه ، آی سی شارژ ، آی سی صدا و …. از جمله بخشی از این ای سی ها هستند .

  بیشتر بخوانید  :      نحوه عیب یابی برد جارو برقی ارج

قطعات روی برد موبایل آی سی ها :

آی سی ها همانطور که گفتیم یکی از انواع پرکاربرد قطعات روی برد موبایل هستند که تامین ولتاژ و جریان الکترونیکی گوشی را بر عهده دارد و آنها را مدیریت می‌کنند . در صورتی که آی سی های گوشی های هوشمند دچار مشکل شوند که این مشکلات درنتیجه موبایل به درستی شارژ نمیشود و یا بعد از قطع کردن سیم شارژر از گوشی ، گوشی به یک باره خاموش شده و دیگر روشن نمیشود . که در این صورت برای برطرف کردن این مشکل باید آی سی معیوب را تعویض نمایییم .

خرابی دکمه های موبایل :

دکمه های گوشی یکی از مهم ترین بخش های موبایل است که در صورت خرابی کارکرد با این دستگاه بسیار سخت و دشوار می باشد  .  برای حل این مشکل ابتدا گوشی را خاموشن مایید . با نگه داشتن دکمه پاور گوشی را خاموش کنید . 

آموزش تعمیرات موبایل در کشور

اگر دکمه ی پاور کار نکرد با فشردن همزمان دکمه پاور و کلید زیاد کردن صدا به مدت ۱۰ ثانیه گوشی را مجددا روشن کنید .

اگر با انجام روش بالا موفق به روشن کردن مجدد گوشی خود نشدید ، باتری دستگاه خود را جدا کنید و بعد از ۱۰ ثانیه سرجای خود قرار دهید و دستگاه را روشن کنید .اگرهنگام استفاده ازبرنامه خاصی دستگاه شما قفل میشود ، آن برنامه را دیلیت کنید . در صورتی که هیچکدام از موارد بالا تاثیر نداشت باید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بر گردانید .