021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

تعمیر گوشی redmi c 13

آموزش تعمیرات موبایل

این گوشی مانند مدل پرو از نمایشگر۶.۶ اینچی بهره می‌برد که رفرش‌ریت۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهد . رزولوشن این نمایشگر به اف اچ دی  می‌رسد و حداکثر روشنایی۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد . لبه‌های این گوشی کاملا تخت هستند و حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده است . در ماژول دوربین این گوشی شاهد قرارگیری دو دوربین هستیم . 

دوربین اصلی۱۰۸ مگاپیکسلی است و کنار آن سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار دارد . برای عکس‌های سلفی هم می‌توانید از دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسلی استفاده کنید . از نظر سخت‌افزاری ، شیائومی برای این گوشی از چیپست دایمنسیتی۶۰۸۰ استفاده کرده است . در کنار آن ، حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد . انرژی گوشی از طرف باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند .

علل روشن نشدن گوشی redmi c 13 :

باتری گوشی خالی شده است : همان طور که گفته شد اگر باتری گوشی شما کاملاً خالی باشد گوشی قادر به روشن شدن نخواهد بود . این نکته را فراموش نکنید ، باتری که دیگر قابلیت شارژ ندارند باید جایگزین شوند . آی سی پاور خراب شده است : در صورتی که آی سی پاور دچار خرابی شود گوشی شما قادر به روشن شدن نخواهد بود . آی سی پاور مسئول تغذیه الکتریکی گوشی ردمی است و در صورت خرابی گوشی شما قادر به روشن شدن نخواهد بود . مشکل بالا نیامدن گوشی که ایراد معمولا به خاطر خرابی آی سی پاور است و با تعویض آن قابل رفع است .

  بیشتر بخوانید  :       اموزش تعمیر یخچال صنعتی قصابی

روشن و خاموش شدن ناگهانی که ممکن است به دلیل خرابی آی سی پاور رخ دهد . در این صورتباید آی سی پاور تعویض شود . در بعضی موارد آی سی پاور به خاطر خرابی از شارژ شدن باتری جلوگیری می‌کند . در این صورت ، تعویض آی سی پاور ممکن است مشکل را حل کند . خرابی آی سی پاور ممکن است باعث تغییرات ولتاژ یا نوسان ولتاژ شود و باعث خرابی قطعات دیگر گوشی شود . در این صورت ، تعویض آی سی پاور می‌تواند مشکل را حل و از ایجاد مشکلات بیشتر و صدمه به دیگر قطعات داخلی گوشی جلوگیری کند . در صورت خرابی آی سی پاور گوشی ردمی ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث افت عملکرد دستگاه شود . در این صورت تعویض آی سی پاور ممکن است بهبود عملکرد گوشی را به دنبال داشته باشد .

دکمه پاور خراب شده است : اگر که دکمه پاور گوشی ردمی خراب شود گوشی قادر به روشن شدن نخواهد بود و برای رفع این ایراد باید دکمه پاور گوشی ردمی عوض شود .

مشکل در نرم افزار گوشی : اگرکه گوشی دچار مشکلات نرم افزاری و مشکلات سیستم عامل شود میتواند باعث شود که گوشی روشن نشده و به قول معروف گوشی بالا نیاید . برای برطرف کردن این ایراد شاید نیاز به فلش سیستم عامل گوشی باشد .

اموزش عیب یابی تلفن همراه

ایراد در هارد گوشی : اگر که هارد گوشی شما دچار ایراد شود میتواند موجب عدم قابلیت روشن شدن گوشی شود . برای برطرف کردن این ایراد شاید که نیاز به تعمیر یا تعویض هارد داشته باشید .

آب خوردگی : اگر گوشی شما به آب برخورد کرده باشدشاید باعث عدم قابلیت روشن شدن گوشی شود . برای برطرف کردن این ایراد باید گوشی را کلا خشک کرده و اگر که گوشی روشن نشد از تعمیرکار موبایل کمک بخواهید .

خرابی صفحه نمایش : اگر صفحه نمایش گوشی شما خراب شده باشد ، گوشی شما روشن نخواهد شد . در این شرایط باید صفحه نمایش گوشی را تعویض کنید .

علل خاموش روشن شدن گوشی redmi c 13 :

خاموش و روشن شدن گوشی های ردمی علت های گوناگونی دارد . این مسئله در بیشتر موارد ناشی از وجود ناهماهنگی پردازشی است . مثلا میتوانید پس از نصب یک برنامه جدید شاهد خاموش و روشن شدن گوشی تان باشید .

  بیشتر بخوانید  :       اموزش تعمیرات یخچال فریزر ساید پلار

در این شرایط احتمالا برنامه ایراد دارد و باید آن را حذف کنید . خرابی باتری هم دلیل دیگر ریست شدن یکسره گوشی ردمی است . اگر باتری گوشی ردمی شما مشکل داشته باشد یا از جای خود خارج شده باشد میتواند گوشی به صورت آنی خاموش شده و دوباره روشن شود . داغ شدن بیش از اندازه  گوشی دمی دیگر علت خاموش و روشن شدن این گوشی است . اگر دمای گوشی به حد غیر مجاز برسد قطعات داخلی در معرض خطر قرار می گیرند . خاموش روشن شدن گوشی در این شرایط ، باعث ایجاد تعادل در دمای آن می شود .

ویروس کشی :

بعضی از ویروس ها طوری طراحی شدند که می توانند گوشی ردمی را خاموش و روشن یا ریستارت کنند . چون ممکن است با ویروس کشی موبایل ردمی بتوانید ایراد خاموش و روشن شدن آن را برطرف کنید . اگر ایراد ناشی از ویروسی شدن گوشی باشد بعد از ویروس کشی دیگر شاهد ریست شدن موبایل ردمی  نخواهید بود .

 فعال کردن Safe mode :

برای برطرف کردن ایراد خاموش روشن شدن گوشی شیائومی و هر برند دیگری بد نیست که از حالت امن کمک بگیرید . با این کار در سیستم عامل گوشی ردمی می توانید ایراد ریست شدن موبای لردمی را رفع کنید . 

آموزش تعویض قطعات موبایل

به این ترتیب که بعد از اجرای حالت امن برنامه های معیوب شناسایی شده و می توانید به راحتی آنها حذف کنید تا ایراد از بین برود . اگر این شرایط ادامه داشت روش های دیگر را امتحان کنید .

ریست فکتوری :

باید گوشی ردمی را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی کنید . ریست فکتوری بیشتر مشکلات پردازشی دیوایس های هوشمند را رفع  کرده و از این طریق روند کاری آنها را به حالت عادی باز میگرداند . اما بدانید که این کارهمه ی اطلاعات ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی ردمی و تنظیمات آن را پاک می کند . پسپیش از بازنشانی گوشی ردمی به تنظیمات کارخانه از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.