021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

علت های خرابی برد الکترونیکی لباسشویی

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

ماشین لباسشویی‌های بوش از محصولات برتر در دسته تجهیزات خانگی به شمار می‌روند . این ماشین‌ها با توجه به کیفیت ساخت ، نوآوری و کارایی بالا ، مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند . ماشین لباسشویی بوش دارای سری‌های مختلفی است که این کمپانی آلمانی تلاش کرده ‌است همگام با پیشرفت تکنولوژی در هر سری ، ماشین‌های لباسشویی به‌روزتری را به بازار عرضه کند .

طبیعتا هنگام خرید هر وسیله‌ای توجه به امکانات ، برند تولید کننده ، طراحی ظاهری ، کارآیی ، استحکام و مقاومت و جنس بدنهجزو فاکتورهای مهمی است که باید به آن دقت کرد . بدیهی است این موارد هنگام خرید ماشین لباسشویی خوب از خانه بوش نیز باید مد نظر قرار گرفته شود . ماشین لباسشویی‌های بوش دارای قدرت مکش و عملکرد بالا هستند که به تمیز شستن لباس‌ها و حذف لکه‌های مختلف کمک می‌کند .

علت خرابی برد لباسشویی بوش :

نوسان برق : روی برد لباسشویی  فیوزهای بسیار حساسی وجود دارد که اگر برق ورودی به دستگاه دچار نوسان شود ممکن است هر کدام از این خازن ها و فیوزها اتصالی کنند و در نتیجه منجر به سوختن برد لباسشویی شوند . بهترین راهکار برای پیشگیری از اثرات نوسان برق بر روی لباسشویی استفاده از یک حفاظ مطمئن برای این دستگاه است .

  بیشتر بخوانید :        تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات

رفتن آب به داخل لباسشویی بوش :

خطرناک ترین دلیل سوختن برد لباسشویی ، رفتن آب به داخل آن است . در صورتی که آب به داخل ماشین لباسشویی وارد شود ، به احتمال زیاد سیم پیچ های داخلی اتصالی می کنند و در نتیجه منجر به سوختن برد لباسشویی می شوند . چون در این حالت بدنه ماشین لباسشویی دارای برق است و احتمال برق گرفتگی نیز وجود دارد . هر شش ماه یکبار لباسشویی خود را چک کنید .

آتش سوزی :

در صورت آتش سوزی ماشین لباسشویی ، برد آن می سوزد و متاسفانه دیگر قابل تعمیر نیست . زمانی که اشکال از فیوزها و خازن ها باشد باید به تعمیر برد لباسشویی در صورت آتش سوزی ماشین لباسشویی ، برد آن می سوزد و متاسفانه دیگر قابل تعمیر نیست .

آموزشگاه تعمیر برد الکترونیکی

زمانی که اشکال از فیوزها و خازن ها باشد باید به تعمیر برد لباسشویی بپردازید ، ولی زمانی که برد کامل بسوزد باید برای تعویض برد لباسشویی اقدام کنید تا دستگاه بتواند عملکرد اولیه خود را به دست آورد .

سوختن قطعه ایی از ماشین لباسشویی :

علت سوختن برد لباسشویی ، سوختن قطعه ای دیگر در لباسشویی است . اگر قفل درب لباسشویی را به درستی استفاده نکنیم و بسوزد ، منجر به صدمه و آسیب به برد می شود و به تدریج باعث سوختن برد نیز می شود . پس خیلی مراقب لباسشویی خود باشید .

تست کردن برد ماشین لباسشویی بوش :

امکان دارد بعد از چند بار استفاده از لباسشویی و عدم کارکرد درست آن ، مثل آبکشی بد لباس ها شک کنید که نکند برد لباسشویی شما خراب شده است . در چنین مواقعی باید برد لباسشویی را تست کنید .

  بیشتر بخوانید :       آموزش برنامه نویسی رباتیک

نشانه های خرابی برد ماشین لباسشویی :

ایجاد اختلال و اجرای نادرست برنامه های لباسشویی :

در این حالت لباسشویی نمی تواند برنامه های خود را به درستی انجام دهد و یا ترتیب انجام کارها تغییر می کند و یا برنامه ای را ناقص انجام می دهد .

قطع شدن پنل جلویی لباسشویی :

در این حالت پنل لباسشویی یا همان صفحه نمایشگر آن خاموش می شود و هیچ اطلاعاتی را به شما نمایش نمی دهد .

خاموش شدن لباسشویی در حین اجرای برنامه :

در این حالت لباسشویی به طور ناگهانی خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود . اگر این حالت رخ داد شک نکنید که نیاز به تعمیر برد لباسشویی بوش دارد .

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

تعویض برد لباسشویی بوش بهتراست یا تعمیربرد :

در پایین ترین مدل‌های ماشین لباسشویی بوش حداقل دو مدار بردی با هم ارتباط دارند که تشخیص ایراد را مشکل خواهد نمود . بعد از تشخیص ایراد و پیدا شدن مشکل قطعه الکترونیکی مدار برد مشکل اصلی شروع خواهد شد . دقت بالا و تسلط کامل برای انجام عمل تعویض قطعه و رفع ایراد مدار برد نیاز است . اگر خرابی برد یک خرابی جزئی بوده و با تعمیر آن ، برد دستگاه مانند روز اول خود کار میکند . اما وقتی برد شما کاملا سوخته باشد تعمیرکار چاره ای جز تعویض برد لباسشویی بوش ندارد . اگر شما به موقع برای تعمیر برد لباسشویی خود اقدام کنید ، میتوانید از خرابی بیشتر قطعه جلوگیری کنید و دیگر نیازی به تعویض برد نباشد و تنها ب هزینه پایین ، با تعمیرات برد لباسشویی بوش ، دستگاه مثل روز اول کار کند .