021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

عملکرد کولر گازی پنجره ای اجنرال

آموزش تعمیرات کولر گازی

کولرگازی پنجره ای اجنرال از محصولات باکیفیت شرکت ژاپنی اجنرال میباشد که با داشتن تکنولژی پیشرفته و بروز از کولرگازی های پنجره ای دیگر برتری پیدا کرده است این نوع کولرگازی پیستونی با طراحی جالبی که دارد را میتوان به راحتی نصب و راه اندازی کرد .

برای مکان هایی که نصب کولرگازی های اسپلیت غیرممکن یا سخت است بسیار مناسب است و با قدرت و کیفیتی که دارد به راحتی میتواند محیط مورد نظر را خنک سازد و از کیفیت فوق العاده کولرگازی بهره مند خواهید شد . دارای موتور پرقدرت پیستونی میباشد . کمپرسور پیستونی در کولرگازی پنجره ای این امکان را به کولرگازی میبخشد که در مناطق گرم و حاره ای به راحتی کارکردی کاملا استاندارد داشته باشد و بدون هیچ گونه آسیبی به موتور ، عملکرد خنکسازی را به صورت فوق العاده به انجام برساند .

دلیل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای اجنرال :

  • بیشترین دلیل روشن نشدن کولر گازی پنجره ای مربوط به قطع بودن اتصالات برقی کولر است .
  • باید اتصالات و سیم کشی‌های داخلی سیستم را چک کنید و اگر قطع بودند آن‌ها را وصل کنید . از دیگر مشکلات آن بالا پریدن فیوز برق است که موجب کار نکردن کولر گازی می‌شود .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعویض قطعات برد اتو پرس

  • احتمال خرابی قطعات برد اصلی زیاد است و آن‌ها را به کمک یک مولتی متر چک می‌کنید و اگر که هر کدام از آن‌ها دچار مشکل بود آن را عوض می‌کنید .

خنک نکردن محیط کولر گازی پنجره ای اجنرال :

اگر کولر گازی پنجره ای اجنرال  نتواند به خوبی محیط را خنک کند برای عیب یابی کولر گازی پنجره ای جنرال باید همه قسمت ها را چک کنید . کثیفی فیلترها یکی از موارد است که موجب بروز مشکل خنک نکردن محیط خواهد شد که برای رفع این مشکل باید فیلترها را تعویض و یا شستشو دهید . علت‌های بروز این مشکل خرابی کندانسور هم می‌باشد که با بررسی و تعمیر آن می‌توانید این مشکل را به راحتی رفع کنید .

یخ زدگی کولر گازی پنجره ای اجنرال :

یکسره کار کردن کمپرسور موجب بروز این مشکل می‌شود چرا که با کار کردن یکسره آن دمای محیط بالا رفته و باعث یخزدگی خواهد شد پس برای رفع این مشکل کولر گازی پنجره ای اجنرال باید دمای ترموستات را به درستی تنظیم کنید و تعمیر کولر گازی پنجره ای جنرال را انجام دهید .

آموزشگاه تعمیرات کولر گازی

خرابی فن کولر گازی پنجره ای هم یکی دیگر از دلایل یخزدگی کولر گازی جنرال می‌باشد . در این حالت هوای سرد به واسطه فن به بیرون منتقل نمی‌شود و باعث یخ زدن کولر گازی پنجره ای خواهد شد . همچنین باید بگویم که برای عیب یابی کولر گازی پنجره ای در این حالت باید شبکه اپراتورها بررسی شود و چرا که ممکن است با مسدود بودن آن‌ها یخزدگی در کولر گازی پنجره ای جنرال به وجود آید .

روشن خاموش شدن ناگهانی کولر گازی پنجره ای اجنرال :

ترموستات یکی  کولر گازی پنجره ای اجنرال باید ترموستات ، گاز مبرد و فین‌های کندانسور بررسی شوند .

از قطعاتی است که وظیفه آن روشن و خاموش کردن کولر گازی جنرال در زمانی است که دمای محیط به میزان مورد نظر شما برسد . در بعضی مواقع امکان دارد که ترموستات خراب شده باشد و دما را به درستی تشخیص ندهد و در زمان نامناسبی به صورت یهویی  خاموش و یا روشن می‌شود .

  بیشتر بخوانید :      آشنایی با برد الکترونیکی اتو بخار

برای عیب یابی کولر گازی پنجره ای اجنرال باید فن‌های کندانسور را چک کنید که شاید آشغال درون آن‌ها گیر کرده باشد و در عملکرد کولر گازی پنجره ای اجنرال شما مشکل ایجاد کنند و ناگهانی کولر گازی پنجره ایی اجنرال خاموش شود ، برای رفع و تعمیر کولر گازی پنجره ای اجنرال باید آشغال‌ها را از آن خارج کنید .

تق تق کردن کولرگازی پنجره ای اجنرال :

شل بودن قطعات کولرگازی پنجره ای جنرال موجب ایجاد صدای تق تق در کولرگازی اجنرال می شود . نصب غیر اصولی ، استفاده مداوم از کولر و ساییدگی قطعات جزو عواملی هستند که سبب شل شدن اجزای سیستم تهویه مطبوع می شوند .

صدای زیاد کمپرسور کولر گازی پنجره ای اجنرال :

 بیش از اندازه داغ شدن کمپرسور که به خاطر کارکرد مداوم این قطعه رخ می دهد موجب ایجاد صداهای عجیب و غیر عادی در کولرگازی پنجره ایی می شود . پس حتی اگر در مناطق بسیار گرم زندگی می کنید حتماً ب طول روز هر از گاهی کولر را خاموش کرده و به کمپرسور فرصت استراحت بدهید .

اموزشگاه تعمیرات کولر گازی

برطرف کردن صدای کولرگازی پنجره ایی اجنرال :

در کولر گازی پنجره ای جنرالبرعکس اسپیلت ها موتوری کجا قرار گرفته و باعث می شود که سر و صدای زیادی از آن شنیده شود . البته اگر کولرگازی پنجره ای اجنرال در موقع کار صداهایی مثل تق تق نویز ، صدای کمپرسور ، صدای بلبرینگ داشت ، به معنی خراب بودن کولرگازی پنجره ای اجنرال است .