021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

مقایسه گوشی گلکسی A54 با گلکسی A34

اموزش تعمیرات موبایل

سامسونگ گلکسی A54 5G دنباله نسل قبلی خود، گلکسی A53 است و برای مدل رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، 450 دلار قیمت دارد. از طرف دیگر خریداران می‌توانند گوشی A34 را با 349 پوند (6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) یا 399 پوند (8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی) خریداری کنند .

گلکسی A54 و A34از نظر طراحی :

A54 شبیه به گلکسی S23 به نظر می رسد اما با حاشیه های کمی ضخیم تر. در مقایسه، A34 دارای یک پنل  جلویی کمی قدیمی با یک بریدگی به سبک قطره‌ آب است که دوربین جلو را در خود جای داده است. اگر حاشیه‌ها برای شما مشکل ساز است، A34 اسپورت نسبتاً برجسته است، پس این را در نظر داشته باشید .

یکی از تفاوت های قابل توجه بین این دو گوشی، جنس استفاده شده برای پنل پشتی است. در حالی که A54 دارای گوریلا گلس 5 در جلو و عقب است، A34 دارای یک پنل “گلاستیک” در عقب است. “Glastic”  به ادبیات شرکت سامسونگ برای پلاستیک‌هایی که شبیه شیشه هستند، بکار می رود. اگرچه این قطعه از دور به نظر می رسد، اما با برداشتن تلفن بلافاصله می توانید تفاوت را تشخیص دهید.

گزینه های رنگی برای این دو گوشی نیز یکسان است اما با یک استثنا. می‌توانید A54 و A34 را در رنگ‌های مشکی، سبز لایم و بنفش خریداری کنید. با این حال، گلکسی A54 نیز در رنگ سفید عرضه می شود، در حالی که رنگ چهارم برای A34، رنگ نقره ای است .

  بیشتر بخوانید :    آموزش افزایش باطری اندروید

اگرچه سامسونگ سیستم‌های دوربین عقب قدیمی را در A54 و A34 حفظ کرده است، اما چیز جدیدی برای A54 وجود دارد. این دوربین دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگتر است. متأسفانه، در حالی که تصاویر با نور خوب کاملاً مناسب  هستند، تصاویر در نور کم همچنان مانند دوربین گلکسی A53، کیفیت خوبی ندارند .

عمر باتری

ظرفیت باتری این دو گوشی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. هر دو عملکرد خوبی در بخش باتری دارند. آزمون‌ها نشان می‌دهد گوشی ای ۳۳ می‌تواند با ۳۱:۳۱ ساعت مکالمه، ۱۹:۱۰ ساعت وب‌گردی و ۲۱:۲۷ ساعت تماشای فیلم، ۱۳۳ ساعت شارژدهی داشته باشد، در حالی که نسخه گران قیمت‌تر با ۲۹:۱۶ ساعت مکالمه، ۱۷:۵۵ ساعت وب‌گردی و ۲۰:۱۱ ساعت تماشای فیلم، ۲۹:۱۶ ساعت شارژدهی خواهد داشت. این نشان می‌دهد چیپست دایمنسیتی ۱۰۸۰ زیر قاب گوشی A34 در مقایسه با گلکسی A54 عملکرد بهتری در زمینه مدیریت انرژی دارد .

آموزش تعمیر موبایل در تهران

مقایسه سخت افزاری A54 در برابر A34

گوشی سامسونگ A54 از پردازنده Exynos 1380 استفاده می کند. A34 نیز از MediaTek Dimensity 1080 بهره می برد. هر دو پردازنده عملکرد خوبی دارند. سامسونگ ادعا می کند A54 نسبت به A53، پردازنده ای با 20% قدرت بیشتر و 26% گرافیک بهتر دارد. واقعیت این است که Exynos 1380 کمی پیشرفته تر از MediaTek 1080  است. Exynos 1380 یک پردازنده 5 نانومتری است و MediaTek 1080  6 نانومتری. بطور کلی انتظار می رود Exynos 1380 عملکرد بهتری داشته باشد، ولی واقعیت این است که هر دو این پردازنده ها برای کارهای روزمره بیش از میزان لازم قدرت دارند !

گلکسی A54 کمی رم بیشتر دارد، اگرچه هر دو A54 و A34 گزینه های ذخیره سازی یکسانی دارند و هر دو از پشتیبانی microSD برای افزایش فضای ذخیره سازی تا 1 ترابایت برخوردار هستند – چیزی که مدل های Galaxy S23 ارائه نمی دهند .

سرعت شارژ

سرعت شارژ این دو گوشی که توسط سامسونگ اعلام شده ۲۵ وات است. شاید این سرعت خیلی چشمگیر نباشد، اما قابل قبول است. خصوصاً در مدل A54 که با سرعت بیشتری نسبت به برادر ارزان قیمت‌تر خودش شارژ می‌شود .

گوشی ای ۵۴ سامسونگ در عرض ۳۰ دقیقه ۵۶ درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل به ۶۳ دقیقه زمان احتیاج دارد .

  بیشتر بخوانید :    آموزش تعمیر گوشی شیائومی

اسپیکرها

هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو هیبریدی مشابهی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها در زیر دستگاه قرار گرفته و دیگری یک اسپیکر مکالمه تقویت شده در بالای نمایشگر است که نقش کانال دوم را ایفا می‌کند. در مجموع این دو اسپیکر، افکت استریو قانع‌کننده و خوبی را ایجاد می‌کنند و به گوش کاربر می‌رسانند . صدای هر دو گوشی بلند و رسا است و در آزمون‌ها امتیاز خوبی را به دست آورده‌اند. کیفیت آن‌ها نیز بسیار مناسب است. هیچ اعوجاجی حتی در ولوم‌های بالا شنیده نمی‌شود و بیس قانع‌کننده‌ای دارند .

تابع

سامسونگ در دو گوشی میان رده جدید خود از چیپست های کوالکام استفاده نکرده است. مدل A54 از چیپست Exynos 1380 خود سامسونگ و A34 به چیپست Mediatek Dymensity 1080 مجهز شده است. هر دو تراشه با پشتیبانی از اینترنت 5G عرضه می شوند، اما با لیتوگرافی متفاوت تولید می شوند. اولی 5 نانومتر و دومی 6 نانومتر خواهد بود .

اموزشگاه فنی حرفه ای مهیاد برزین

مقایسه پردازنده گلکسی A54  با گلکسی A34

پردازنده گرافیکی این تراشه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. A54 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 و گلکسی A34 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 تغذیه می شود. از نظر قدرت گرافیکی مدل A54 کمی بهتر است و این یعنی برای بازی مناسبتر خواهد بود .

هر دو دستگاه به اندروید 13 و پوسته سفارشی One UI 5.1 سامسونگ مجهز هستند. بنابراین از نظر قابلیت ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند. اما یکی از جذاب ترین ویژگی های این دو که از گوشی های پرچمدار به ارث رسیده، Samsung DeX است که به کاربران این امکان را می دهد تا گوشی خود را با موس و کیبورد به مانیتور متصل کرده و به رابط کاربری دسکتاپ دسترسی داشته باشند .