021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه آشنایی با بازار مالی پرایس اکشن

اموزش بازار مالی فارکس

بازار مالی بازاری است که در آن افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به معامله اوراق مالی ، کالا و  دارایی‌های با هزینه مبادلاتی پایین و در قیمت‌هایی که مورد عرضه و تقاضا می باشند بروند . اوراق ضمانت مثل : سهام و اوراق قرضه و کالاهایی مثل : فلزهای گرانبها یا محصول های کشاورزی است .

بازار مالی پرایس اکشن :

پرایس اکشن یک راه معامله‌گری میباشد که برای یادگرفتن آن می‌تواند راندمان معاملات فعالان بازار سرمایه را افزایش دهد . در این روش  فرد با استفاده ازاندازه قیمتی خام به پیش‌بینی و معامله شروع می‌کند . با این استدلال که در یک چارت قیمتی و در دوره‌های زمانی گوناکون تغییرات قیمت نشان‌دهنده احساسات و پیش‌بینی‌های  کسانی میباشد که در بازار فعالیت دارند . پرایس اکشن برای مطالعه حرکت قیمت یک اوراق بهادار است . معامله‌گران با استفاده از استراتژی‌های پرایس اکشن اقدام به چک کردن تاریخچه قیمتی می‌کنند تا مواردی را برای حرکت بازار شناسایی کنند . رایج ترین شاخص پرایس‌اکشن مطالعه عملکردها و میله‌های قیمتی است که جزئیاتی مثل قیمت باز و بسته شدن بازار و سطح پایین  آن در یک دوره زمانی  را نشان می‌دهد . تحلیل این اطلاعات مرکز اصلی پرایس‌اکشن است . مطالعه کارکرد کلیه خریداران و فروشندگان فعال در هر بازار خاص است .  

  بیشتر بخوانید :      نحوه آشنایی با گوشی آیفون ایکس

استراتژی های پرکاربرد پرایس اکشن :

در پرایس اکشن معامله‌گران از الگوهای گوناکونی برای انجام معامله های خود استفاده می‌کنند . به کلی می‌توان همه این الگوها را در سه گروه استراتژی‌های مربوط به کندلو استراتژی‌های مربوط به خطوط عملکرد و کانال‌های قیمتی و استراتژی‌های مبتنی بر سطوح عرضه و تقاضا در نظرداشت . مواردی مثل الگوی کندلی پین‌بارو الگوی سه کندل برگشتی ،‌ سقف و کف دوقل و، استراتژی معامله بر اساس خط های عملکرد معامله در میان نواحی تقاضا و استراتژی‌‌هایی بالغ بر شکست  از جمله بارزترین استراتژی‌های معاملاتی در پرایس‌اکشن به حساب می آید .

3نوع از سبک های پرایس اکشن :

پول هوشمند : سبک پیشرفته‌ای از پرایس اکشن بحساب می آید . در این سبک سعی میشود تا رفتار بازیگران بزرگ در نمودار قیمت بررسی شود .

اموزش صفر تا صد فارکس

با پیش‌بینی آن دسته از نواحی قیمتی که احتمال ماندن و تکمیل نشدن سفارش‌هایی با حجم بالا در آن‌ها زیاد است ، معاملات خود را انجام داد . مطالب اصلی در اسمارت مانی مثل : عرضه و تقاضا _ اردر بلاکو انواع گوناگون نقدینگی حاصل از فعال کردن اندازه ضرر معامله‌گران است .

مزایا معامله در پرایس اکشن :

با استفاده از پرایس اکشن معامله‌گران نموداری دارند ، نه  شاخص‌های گوناگونی که امکان دارد تحلیل‌گر را به اشتباه بیندازد_ کمک می‌کند تا یک دیدگاه متفاوت و هدفمند به بازار داشته باشید _ این امکان را میدهد تا نظم و انضباط مناسب برای برتری در معامله‌گری را بیاورید _ اجازه استفاده سودمند از فریم‌های زمانی بالاتر را می‌دهد _ در این روش معامله‌گران مجبور نیستند معمایی را حل کنند که همزمان چند شاخص نتایج متناقضی را نشان می‌دهند .

  بیشتر بخوانید :      آشنایی با بازار کریپتو

علت محبوبیت معامله در پرایس اکشن :

انجام معاملات با پرایس اکشن  به جای سرمایه گذاری بلند مدت برای معاملات کوتاه مدت و میان مدت مناسب‌ترمی باشد . بسیاری  از معامله‌گران اعتقاد دارند که بازار از یک الگوی یهویی اطاعت می‌کند و هیچ روش مشخصی برای تعریف استراتژی وجود ندارد که همیشه کارساز و قابل انجام باشد . پرایس اکشن که با ترکیب ابزارها تحلیل تکنیکال و تاریخچه قیمت برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی به کار می‌رود ، در بین معامله‌گران طرفداران بیشماری دارد . البته شاید بتوانیم بگوییم مهم‌ترین دلیل این موضوع آن است که ، معامله‌گران در این روش احساس مسئولیت دارند چون این روش به آنها اجازه می‌دهد تا در مورد اقدام ها و کا های خود تصمیم درست بگیرند به جای اینکه ندانسته از یک سری قوانین ها ی موجود پیروی کنند .

الگوهای اصلی پرایس اکشن :

الگوهای شمعی مثل پین‌بار ، کندل برگشتی ، سه کندل برگشتی ، کندل این‌ساید بار و اوت‌ساید‌ بار ، پولبک با سه کندل ، کف و سقف دوقلو ، سطوح حمایتی و مقاومتی ، خطوط روند و کانال‌های قیمتی بعضی الگوهای و استراتژی‌های پرکاربرد و مهم در پرایس اکشن بحساب می آید .

آموزش صفر تا صد بازار مالی فارکس

انجام معاملات با روش پرایس اکشن به جای سرمایه‌‌گذاری بلند‌مدت ، برای معاملات محدود کوتاه‌مدت و میان‌مدت مناسب‌تر است . پرایس‌اکشن روشی نیست که سود را تضمین دهدپ اما با گذشت زمان و تمرین ، یک سبک معاملاتی عالی را فراهم می‌کند .

اهمیت تحلیل پرایس اکشن :

 برای موفقیت در بازارهای مالی مختلف ومسلط بودن بر قیمت‌ها بسیار واجب است . استراتژی معاملاتی پرایس اکشن یکی از مهم ترین روش‌ها در بازار مالی می باشد . شما چه یک معامله‌گر کوتاه مدت باشید چه بلند مدت فرقی نمیکند تحلیل قیمت دارایی که قصد سرمایه‌گذاری روی آن را دارید یکی از ساده‌ترین و پرقدرت ترین راه‌ها برای به دست آوردن برتری در بازارمالی می باشد .