021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه آشنایی با حسگر اثر انگشت موبایل

آموزشگاه تعمیر موبایل

نسل حسگرهای اثر انگشت در طول زمان توانست با پیشرفت روبرو شود . برای مثال در سری های اول این فناوری شاهد کندی هایی بودیم که برای عدم روبرویی با این کندی ، حسگر اثر انگشت را غیرفعال می کردیم و از پین یا الگو استفاده میکردیم . اما با پیشرفت این تکنولوژی رفته رفته بسیار بهتر و هوشمند تر شد.

چرا حسگر اثرانگشت ضعیف می شود :

سنسور اثرانگشت بی‌دلیل از کار نمی‌افتد یا ضعیف نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم یک قطعه مصرفی است و زیاد پیش می‌آید که خراب شود و افت عملکرد پیدا کند . به همین دلیل باید به دنبال دلیل ضعیف شدن حسگر اثرانگشت گوشی خود باشید که می‌تواند دلایل مختلفی مانند آب خوردگی ، ورود گرد و خاک ، کثیف بودن انگشت هنگام استفاده و حتی ضربه خوردگی داشته باشد . یکی از دلایلی که به کلی باعث از کار افتادن سنسور اثرانگشت می‌شود ، عوض شدن نمایشگر یا تعویض تاچ ال سی دی که این کار و اثرات بخاطر این بوده است که تعمیرکار گوشی شما در کار خود دقت کافی نداشته و ناشیانه عمل کرده است .

روش های کالیبره کردن سنسور اثر انگشت

تمیز کردن محل قرار گیری سنسور

اکثر گوشی‌های اقتصادی و میان رده سنسور اثر انگشت خود را با کلیدپاور ادغام کرده و برخی بالارده‌ها نیز از حسگر اپتیکال زیر نمایشگر استفاده می‌کنند . به هرحال به وسیله یک دستمال نرم و ترجیحاً نانو ، محل قرارگیری سنسور را خوب تمیز کنید ، کثیف بودن حسگر باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود .

  بیشتر بخوانید :    آموزش نحوه عملکرد فلوسوئیچ

آپدیت کردن نرم‌افزار

اگر گوشی خود را آپدیت کردید و باعث شده سنسور اثر انگشت به درستی کار نکند ، احتمالاً این مشکل یک باگ نرم افزاریست و شما برای برنامه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت باید نرم افزار را آپدیت و به روز کنید که این مشکل حل شود .

ریست کردن اثر انگشت

برخی اوقات پاک کردن اثر انگشت خود از تنظیمات گوشی و تنظیم مجدد آن نیز می‌تواند کارساز باشد، اما این نحوه کالیبراسیون حسگر اثر انگشت را به به صورت اینکه زیاد اطمینان داشته باشید خیر و اینکار به صدرصد نیست .

انواع حسگر

حسگر اثر انگشت نوری

اولین مدل سنسور اثر انگشت ، نوع نوری آن بود که با نوری مادون قرمز و بازتاب آن از انگشت می توانست اثر انگشت را شناسایی و ذخیره نماید . نورهایی به انگشت تابیده می شوند که این امر باعث باز شدن قفل گوشی میشود .

آموزش تعمیرات موبایل

حسگر اثر انگشت خازنی

این حسگر از بحث مقدار ظرفیت خازنی با توجه به فاصله دو صفحه رسانا بهره می برد . صفحه حسگر یک صفحه خازن و انگشت شما صفحه دیگر است .

حسگر فراصوتی

این حسگر همچون حسگر نوری عمل می کند اما با این تفاوت که به جای امواج نوری ، امواج فراصوتی می فرستد .

هک با اثر انگشت اصلی

حسگر اثر انگشت هم Materprint یا در واقع اثر انگشتی برای باز کردن تمام قفل‌ها وجود دارد . این اثر انگشت خاص در واقع حاوی ویژگی‌های عمومی انواع اثر انگشت است و حسگرهای اثر انگشت کم‌دقت یا دارای خطای زیاد را فریب می‌دهد و قفل را باز می‌کند .

  بیشتر بخوانید :    آموزش عیب یابی لپ تاپ ال جی

چرا اثر انگشت گوشیم کار نمیکند ؟

مرطوب بودن انگشت

با توجه به این که سنسورهای اثر انگشت بسیار حساس هستن، برای خوندن کدهای مخفی موجود روی انگشتان‌تان، بهتره پس از شستن دست‌ها، اون‌ها رو به‌خوبی با حوله خشک کنیند .

کثیف بودن انگشتان دست

کثیف بودن انگشت‌های دست شما می‌تونه به‌عنوان یه مانع برای عملکرد صحیح حسگر محسوب شود .

خیس بودن حسگر اثر انگشت

اگه حسگر اثر انگشت گوشی مثل انگشتان شما خیس باشد ، نمی‌تواند عملکرد مناسبی رو از خود نشان دهد .

اموزش تعمیر موبایل

پاک کردن کش

درواقع تمام اپلیکیشن‌ها یک حافظه پنهان دارند که فضایی را از گوشی به خود اختصاص می‌دهند و بهترست هرچند وقت یکبار آن را پاک کنید تا سرعت و عملکرد دستگاهتان بهبود پیدا کند .

ریست‌فکتوری گوشی

ممکن است گوشی شما دچار ویروس شده باشد یا نرم افزار آن اشکالی جزئی پیدا کرده باشد. در این صورت بازگردانی به تنظیمات کارخانه نیز می‌تواند چاره ساز باشد . کافیست به قسمت تنظیمات بروید و در بخش General Management گزینه Factory data reset را انتخاب کنید . و گوشی شما به راحتی ریست شود البته این را بخاطر بسپاید که گوشی شما یکبار روشن و خاموش میشود که این عمل طبیعی بوده و هیچگونه تاثیر منفی برای تلفن همراه شما ندارد .