021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه راه اندازی دوربین مدار بسته یوفی

آموزش نصب دوربین مدار بسته

یک دوربین بر مبنای هوش مصنوعی است که قدرت تشخیص انسان و حیوان را دارد . با قابلیت کنترل از راه دور ، تصویر و ویدئو با کیفیت از تمام محیط تحت نظر دوربین داشته باشید . و با نرم افزار منطقه ممنوعه برای خود انتخاب کنید تا اگر بچه یا حیوان خانگی شما به آن منطقه نزدیک شد به صورت خودکار یک پیام صوتی را پخش کند .

با نمایشگر مخصوص خود یوفی نیز به این دوربین متصل شوید و آنرا کنترل کنید . زاویه چرخش این دوربین به شما کمک میکند تا تمامی محیط خود را زیر نظر داشته باشید زاویه چرخش افقی به صورت 360 درجه و زاویه چرخش عمودی 96 درجه است که می تواند به راحتی تمامی اتاق و محیط را پوشش دهد . با استفاده از اسپیکر و میکروفون تعبیه شده بر روی این دوربین می توانید صدای محیط را بشنوید و صحبت کنید . این دوربین دارای 8 چراغ مادون قرمز برای دید در شب است .

موارد مورد نیاز نصب دوربین مداربسته تحت شبکه یوفی :

  • دستگاه ضبط کننده تصویر
  • poe سوییچ
  • دوربین های آی پی
  • کابل شبکه
  • مودم یا روتر اینترنت برای کنترل از راه دور دوربین

  بیشتر بخوانید :        مدیریت مالی در فارکس

دستگاه ضبط کننده تصویر :

دستگاه ضبط‌کننده تصویر دوربین‌های مداربسته به عنوان مغز سیستم‌های نظارتی عمل می‌کنند . دستگاه‌های ضبط کننده برای دوربین‌های تحت شبکه یوفی می‌توانند ان وی آر یا دی وی آر باشند . بهتر است از ان وی آر استفاده کنید چون سازگای بیشتری با آنالیز ویدئویی ارائه شده توسط این دوربین ها دارد .

 Poe سوویچ :

مهم‌ترین وسیله‌ای که داده را بین دوربین‌ها و دستگاه‌های ضبط کننده منتقل می‌کند میباشد . تامین برق و انتقال داده دوربین‌های آی پی نیازمند تجهیزات شبکه است . دوربین‌های آی پی میتواند در نزدیکی محل نصب برق مورد نیاز را دریافت کنند . می‌توانند از تکنولوژی پی او ایی استفاده کنند که منتقل کننده برق و داده از یک دستگاه مستقل و با استفاده از تنها یک کابل است . اگر به درستی عمل نکند به همه دوربین‌ها آسیب می‌زند و گارانتی آن محصول را باطل می‌کند .

آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته

دوربین های آی پی :

به ان وی آر انتقال میدهد . اگر از یک سوئیچ پی او ایی استفاده می‌کنید ، تصویر دریافتی را با استفاده از سوئیچ دیگر نیازی به استفاده از رابط نیست . چون این رابط فقط برای انتقال برق استفاده میشود . وقتی که در حال نصب دوربین تحت شبکه هستید باید رابط‌ ها را در مقابل عناصر گوناگون محافظت کنید .

کابلهای شبکه :

کابل شبکه با کیفیت ، نقش تعیین کننده‌ای در انتقال برق و داده بین دوربین‌ها ، سوئیچ و ان وی آر دارد . انواع مختلف کابل وجود دارد . قبل از استفاده حتما کابل خود را تست کنید . از سالم بودن آنها مطمئن شوید . توجه داشته باشید که کابل‌های شبکه محدودیت 100 متر دارند . برای فواصل بیش تر از 100 متر نیاز به اسپلیتراست . این وسیله برق ضعیف شده را می‌گیرد و قدرت آن را زیاد می‌کند و به فواصل طولانی‌تر ارسال می‌کند .

مودم یا روتر :

اگر بخواهیم دوربین‌های خود را از راه دور کنترل کنیم به یک مودم یا روتر لازم است که دستگاه ما را به اینترنت وصل کند . 

  بیشتر بخوانید :        نحوه تعمیر یخچال ایستکول

پیکربندی ضبط کننده دوربین مداربسته تحت شبکه یوفی :

تغییر آی پی : اگر بدون تغییردادن آی پیدوربین‌ها و دستگاه را به یکدیگروصل کنید مشکل بوجود می آید . نمی‌توانید دستگاه و دوربین‌های دیگر را با این آی پی  دارد و بایدحواستان باشد که در دستگاه‌ها و دوربین‌ها ی تحت شبکه یوفی تعریف شده است .

بررسی ان وی آر : برای تأیید قرارگیری ان وی آر در شبکه دستور رینگ را رویکامپیوتر اجرا کنید که به روتر وان وی آر وصل باشد . با اینکارراحتهمه آی پی های متصل یه شبکه را پیدا میکنید .

متصل کردن دوربین به شبکه : آی پی آدرس اولین دوربین را در شبکه قرار دهید . بعد از اینکه تجهیزات در جای خود نصب شدند پیکربندی دوربین‌ها راحت تر است . دوربین‌های دیگر را نیز با آی پی های غیر از قبلی تنظیم کنید . بعد از پیکربندی آی پی دوربین‌های خود را به شبکه اضافه کنید . حواستان باشد که آی پی  آدرس دوربین‌ها با یکدیگر و دستگاه یکی نباشد . بعد از آن شما تصاویر را دریافت خواهید کرد .

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

دریافت تصاویر از گوشی :

نرم افزارهای اندروید و آیفون کنترل از راه دور دوربین‌های تحت شبکه یوفی وجود دارد . سیستم دوربین‌های آی پی شما وصل می‌شود و تصویر های زنده و بازپخش را نشان می‌دهد .

دریافت تصاویر از کامپیوتر :

دریافت تصاویر از طریق کامپیوترقابلیت پشتیبانی از 128 دوربین را دارد و راحت می‌توانید نرم افزار را به صورت رایگان دانلود و نصب نمایید .