021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عملکرد پکیج دیواری آماتیس

آموزش تعمیرات پکیج

پکیج دیواری آماتیس از جمله سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی محبوب است که امروزه جهت گرمایش و سرمایش محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پکیج در سه ظرفیت ۲۴ هزار و ۲۸ هزار و ۳۵ هزار کیلو وات تولید و روانه بازار می‌شود . این محصولات معمولاً از نوع دو مبدل و فن دار می‌باشند که دارای راندمان بازدهی ۹۳.۸ درصد است .

پکیج دیواری آماتیس از یک نمایشگر ال سی دی برخوردار است . از آن جهت نمایش عملکرد دستگاه و عیبیابی اتوماتیک استفاده می‌شود و امکان نمایش کدهای خطا وجود دارد . این محصول دارای سوئیچ فشار هوا است که در صورت مسدودی در مسیر عبور دود از روشن شدن این دستگاه جلوگیری خواهد کرد .

خاموش شدن مشعل آماتیس :

  • در مسیر تاسیسات و لوله های گرمایشی گرفتگی وجود دارد .
  • پمپ سیرکولاتور پکیج خراب است .
  • مشکلی در الکترود یون پکیج وجود دارد .
  • دودکش ایراد دارد و نمی‌تواند به درستی دود را تخلیه کند .
  • حجم هوایی که به دستگاه وارد می‌شود نامناسب است .
  • جوش آوردن پکیج دلیل دیگری برای خاموش شدن مکرر مشعل آماتیس است .
  • کلید ان تی سی مشکل پیدا کرده است .

  بیشتر بخوانید :        انواع لپ تاپ از نظر وزن و اندازه

غیرفعال شدن پمپ پکیج :

علت خراب شدن پمپ در همه پکیج ها استفاده کردن پی در پی از آن میباشد . در شرایطی که آب در مدار پمپ وجود داشته باشد نیزسبب غیر فعال شدن آن در پکیج اماتیس میشود .

سرد و گرم شدن آب پکیج آماتیس :

در بعضی موارد سرد و گرم شدن آب پکیج آماتیس به پکیج مربوط نیست و ایرراد در اصل مربوط به فشار آب ساختمان است . پس بهتر است قبل از هر اقدامی فشار آب ساختمان مسکونی خود را بررسی کرده و از درست بودن آن اطمینان حاصل کنید . تنظیم نادرست پمپ نیز می‌تواندعلت دیگر سرد و گرم شدن آب پکیج آماتیس باشد . ولی در مواردی که مبدل جرم گرفته باشد ایراداز پکیج است .

انفجاری روشن شدن پکیج آماتیس :

زمانیکه همچین مشکلی در پکیج آماتیس پیش می‌آید باید فشار گاز را بررسی کنید .

بهترین اموزش تعمیرات پکیج دیواری

دلیل روشن شدن انفجاری مشعل پکیج آماتیس می‌تواندگرفتگی حفره های مشعل ، خراب شدن دودکش ، ضعیف شدن جرقه ها یا تنظیم نبودن فاصله الکترود جرقه زن و مشعل باشد . یک دلیل رایج دیگر که سبب ایجاد این مشکل در پکیج آماتیس  می‌شود استفاده کردن از قطعه گاز شهری به جای گاز مایع میباشد .

گرم نبودن آب مصرفی :

-خراب شدن پمپ در صورتی که از نوع تک مبدله باشد .

_خراب شدن و یا گیر کردن فلوسوئیچ و باز ماندن سوپاپ بایپس در صورتی که از نوع تک مبدله باشد و خراب شدن شیر سه راهه در نوع دو مبدله از مشکلات گرم نبودن آب مصرفی میباشد .

نشتی پکیج آماتیس :

نشتی پکیج یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بیشتر در خطوط لوله کشی پکیج و به خصوص در محل اتصالات رخ می دهد . نشتی در اثر خوردگی و فرسودگی خطوط لوله پکیج ایجاد می شود . برای برطرف کردن این ایراد ، باید محل و دلیل نشتی را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنید .

یخ زدن لوله های پکیج آماتیس :

یخ زدن لوله ها در فصل سرد سال و بیشتر در مناطق سردسیری ، مشکل دیگری است که برای پکیج های نصب شده در محیط بیرون رخ می دهد . باید لوله ها در حرارت قرار بگیرند تا یخ آن ها آب شود و عایق بندی حرارتی لوله ها نیز می تواند از تکرار این اتفاق پیشگیری کند .

عیب یابی پکیج آماتیس بدلیل خرابی ترموستات :

وظیفه کنترل دمای آب گرم تولید شده در پکیج آماتیس  را بر عهده دارد . این امکان وجود دارد که ترموستات دچار خرابی شود . در چنین شرایطی دمای آب گرم تولیدی پکیج از کنترل خارج می شود . باید نسبت به تعویض ترموستات برای حل مشکل اقدام کنید .

عدم تولید حرارت یا آب گرم کافی پکیج آماتیس :

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات عدم تولید حرارت لازم یا آب گرم با دمای مناسب توسط پکیج است . دلیل بروز چنین مشکلی ، افت فشار پکیج است . در صورتی که مشکل از جای دیگری باشد بایدیک به یک قطعات اصلی پکیج از شیر دیورتر ، دیافراگم ، چراغ پیلوت ، ترموستات و مبدل حرارتی بررسی شوند .

آموزشگاه عیب یابی پکیج

هر یک از قطعات داخلی پکیج می تواند عملکرد این سیستم را تحت الشعاع قرار دهد . تعمیر پکیج در صورت ایجاد این مشکل باید توسط فرد ماهر صورت گیرد .

سرو صدای زیاد پکیج آماتیس :

وقتی پکیج در مدار قرار می گیرد به علت فعل و انفعالاتی که در آن رخ می دهد تا سطح مشخصی نویز تولید می کند . گاهی اوقات صدای پکیج آماتیس از حالت عادی خیلی بالاتر می رود . این سر و صدای غیرعادی نشانه ای از جمع شدن رسوب آهک در سیستم پکیج آماتیس است . باید از طریق شستشوی سیستم پکیج آماتیس با استفاده از شوینده های مناسب ، رسوبات را پاک کرد .