021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عملکرد پکیج دیواری ایرتورپن

اموزش تعمیر پکیج

شرکت صنعتی بوتان بعداز تولید رادیاتورهای پنلی ایرتور پن به فکر تولید پکیج های ایرتور پن می باشد که برندی جدید برای پکیج های دیواری بوتان می باشد . پکیج ایرتورپن مثل بقیه وسیل های برقی و گازی به سرویس های دوره ای ماهانه نیاز دارند چون اگر مدام پکیج دیواری ایرتورپن خود را سرویس کنیدمشکل های کوچک آن مشخص شده و میتوانیدآنرا برطرف کنید .

نحوه روشن کردن پکیج دیواری ایرتورپن :

 باید در قدم اول به هواگیری سیستم دست زده و اطمینان داشته باشید که هیچ هوایی در رادیاتورها وجود ندارد . پکیج را بر روی حالت یک بگذارید تا چراغ سبز روشن شود ، شیر آب گرم و سرد را باز کنید و تنظیمات سیستم پکیج را انجام داده عقربه سیستم شیر پرکن را چک کرده و اطمینان داشته باشید که ما بین عدد یک و دو قرار دارداگر فشار پکیج پایین‌تر از عدد ۱.۵ بود ، شیر پرکن را باز کرده تا به ۱.۵ برسد و سپس ترموستات شوفاژ را چک کرده و آن را بر روی حالت زمستانه یا تابستانه قراردهید و تنظیمات اندازه دمای پکیج را انجام داده و بر روی عددی که میخواهید بزارید تا چراغ سبزآن روشن شود و سپس شیر دستی  گاز را باز کنید تا چراغ مربوط به روشن شود و شعله روشن شود .

سرویس کامل پکیج ایرتورپن :

در سرویس کامل پکیج ایرتورپن همه ی قطعه های پکیج جدا میشود ، مبدل ها اسید شویی و لوله ها رسوب زدایی می شود،هود و فن شستشو و وضعیت منبع مسدود شده چک و باد آن کاملاشارژ می شود ، کیت سرویس شیر سه طرفه تعمیر میشود و در صورت نیاز عوض میشود ، کارایی مانومترو شیرپرکن چک و رفع نقص می شود ، شیرگاز تنظیم شعله میگردد ، بدنه دستگاه کاملا تمیز میشودو بعد از بررسی کارکرد قطعات و سنسورهای پکیج ایرتورپن ، دوباره قطعات و لوله ها با واشرها و با کیفیت بسیار بالا مونتاژ میشود، دستگاه پکیج ایرتورپن بعد از مونتاژ کردن مورد تست عملکرد پکیج قرار میگیرد .

اشکالات شایع پکیج دیواری ایرتورپن :

پکیج های ایرتورپن نسل جدید دارای مانیتور است و همه ی مشکلات و خطا های پکیج ایرتورپن با اروری صفحه نمایشگر مشخص میگردد .

آموزشگاه تعمیرات پکیج دیواری

بعضی دیگر از پکیج ها ایرتورپن ساده هستندو صفحه مانیتوری ندارند و خطاها به صورت کد روی صفحه مشخص نمی شود و نیاز است که هنگام پدید آمدن مشکل اول آن را عیب یابی کنیم و قطعه ایی که احتمال خراب بودن در آن است را بررسی کنیم .

عیب یابی پکیج ایرتورپن :

 کم بودن دمای آب گرم پکیج دیواری ایرتورپن :

فشار آب داخل پکیج در حال نصب خود بالای نیم بار قرار دارد و پکیج تمام مراحل تاییدو ایمنی را انجام داده و شعله ایجاد شده اما آبگرم مصرفی به اندازه کافی گرم نمی باشد و یا مدام سرد و گرم میشود در این زمان قبل از تعمیر پکیج ایرتورپن  بدانید خرابی بوجود آمده از مشکل یک یا چند قطعه همچنین بهم خوردن تنظیمات و یا گرفتگی دستگاه باشد که بایدآنرا بررسی و تعمیر کنید . فلوسوئیچ پکیج ایرتورپن به شکل متفاوتی وظیفه ی گزارش دادن باز بودن مسیر آب گرم مصرفی را به برد نشان میدهد .

  بیشتر بخوانید :      آموزش تعمیر یخچال الکترواستیل

سنسور تشخیص دمای آب گرم بهداشتی دمای لحظه ای آب گرم را در زمان کار کرد پکیج ایرتورپن به برد گزارش می‌دهد و به هر دلیل خرابی این قطعه می‌تواند گزارش غلط را به برد رسانده واز عملکرد درست پکیج ایرتورپن جلوگیری میکند .

مشکل برق پکیج دیواری ایرتورپن :

 مشکلات صفحه نمایش و چراغ های پکیج ایرتورپن خود را بررسی کرده اگردر قطعات مشکلی مشاهده نکردیدقطعات برقی پکیج ایرتورپن را بررسی کرده و  اقدام به تعمیر پکیج کنید ، اما اگر تمام قطعه های برقی پکیج به درستی کار می کردندباید جعبه تقسیم منزل را چک کنید تا فیوزی نپریده باشد . اگرهیچ تغییری در عملکرد کاری پکیج ایرتورپن خود ندیدیدفیوز پکیج را مورد بررسی قرار داده و تعمیر کنید .

کاهش فشار آب پکیج دیواری ایرتورپن :

اگرفشار آب پکیج ایرتورپن شما یکسره کاهش پیدا میکند و محل قرار گیری پکیج ایرتورپن مرطوب میشود در بعضی موارد مشکل نشتی های داخلی در پکیج دیواری ایرتورپن می‌ باشد و برای از بین بردن این مشکل باید نشتی  گرفته شود .

بهترین اموزش تعمیرات پکیج

سرو صدای زیاد پکیج دیواری ایرتورپن :

 روتور پمپ شیررکولاتور در صورت خراب بودن تعمیرکنید یا عوض کنید ، فن تهویه هوا با حرکت توربین باعث لرزش و تولید صدا میشود . گردش آب در لوله ها و یا فضای داخلی حفره های آن که بخاطر رسوب قطعات داخل بلوک منحرف میشود و امکان دارد صدا تولید کند . مشکلاتی است که در پکیج ایرتورپن باعث صدای زیاد زمان کار کردن پکیج می شود و این هوا گیری نکردن پکیج ایرتورپن می باشد ، برای هواگیری به راحتی شیر هواگیری که پشت پمپ و یا همان هوزینگ پمپ پکیج ایرتورپن قرار دارد را جدا کنید و لحظاتی صبر کنید تا هوای داخل پکیج کاملا خالی شود بعداز خالی شدن هوای پکیج دیگر صدایی از پکیج ایرتورپن خارج نمیشود و درست میشود .