021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه عیب یابی گوشی نوکیا G 21

آموزش تعمیر موبایل

موبایل بدون شک یکی ازپراستفاده ترین دستگاه هایی است که از گذشته و تا امروزه با آمدن سری جدید این دستگاه ها در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است . کمتر کسی هست که امروزه موبایل به همراه نداشته باشد .

این دستگاه مانند سایر دستگاه های دیگربسته به کیفیت ونحوه استفاده روزانه خراب میشود. به دلیل استفاده روزانه و ساعات بسیاری که از وسیله میشود دچار خرابی های نیز میشود و یا در اثر ضربه خوردن دچار خرابی های میشود که نیاز به تعمیر پیدا میکند . باشناخت قطعات این دستگاه و نحوه تعمیر کردن آنها به راحتی میتوانید مشکل موبایل خود را برطرف نمایید .

تعمیرات موبایل به دو بخش می باشد تعمیرات سخت افزاری و تعمیرات نرم افزاری می باشد . تعمیرات سخت افزاری یعنی خرابی قطعات داخل موبایل مانند خازن ، برد موبایل ، ال سی دی ، سوکت ، اسپیکر و….و تعمیرات نرم افزاری موبایل یعنی اصلاح کردن برنامه های درون موبایل است .

لوازم مورد نیاز برای تعمیرات موبایل :

تعمیرات موبایل نیاز به وسایلی هم نیز دارد که باید با آنها تعمیرات را انجام دهید . این ابزار ها شامل :

پیچ گوشتی ، دستگاه جداکنندهال سی دی ، پنس ،  قاب بازکن ، سیم چین این قطعات برای باز کردن موبایل نیز استفاده میشوند . هویه ، مولتی متر .

  بیشتر بخوانید  :      اموزش بروکر فارکس

سیم لحیم کاری ، تشک مغناطیسی ، پنس ، موچین ، پیچ گوشتی ، تقویت کننده باتری ، منبع تغذیه DC و….. ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات موبایل نیز می باشند .

پیغام فضای ناکافی موبایل (نرم افزاری) :

در گوشی های اندروید در حافظه داخلی فضایی که برای ذخیره اطلاعات نرم افزارها یا خود سیستم در نظر گرفته شده ، امکان افزایش وجود ندارد و اگرحافظه داخلی افزایش یابد برای اطلاعات جدید فضای کافی ندارد . راحت ترین راه برای اینکه حافظه موبایل را آزاد کنید ، این است که بعضی از نرم افزارها یا ویدیو و تصاویری که کاربرد ندارند را پاک کنید . بعضی ازنرم افزارها راحت قابل پاک کردن نیستند و بعضی از افراد شاید نتواند راحت جایی که اطلاعات این برنامه در آنجا ذخیره شده است را پیدا کند . برای اینکه بتوانید بدون دیلیت برنامه فضا را آزاد کنید ، وارد تنظیمات برنامه شوید و فضای درون برنامه را پاک کنید .

بهترین اموزش تعمیرات موبایل

تعویض آی سی شارژر موبایل :

آی سی شارژ به دلیل اینکه قطعهای بسیار ظریفی است امکان تعمیرآن وجود ندارد . معمولا تعویض آی سی شارژ گوشی تنها راه حل برای حل مشکلات بخش شارژ این دستگاه است . باتوجه به اینکه این قطعه روی برد قرار دارد ، پس برای تعویض آن باید به برد گوشی دسترسی یابید . با رفتن به بخش برد موبایل باید فلت های متصل به برد هم بازشوند تا آی سی را جدا کنیم . بعد از نصب آی سی جدید ، برد را درجای قبلی نصب میکنیم و تمام اتصالات آن مثل قبل نصب میکنیم . البته در صورت خرابی کامل این قطعه باید آن را تعمیر نماییم . آی سی شارژ وظایف بسیار مهمی در موبایل دارد . که مهم ترین وظایف آی سی شارژ تشخیص کابل های نامبرده شده که به گوشی متصل میکنیم می باشد .

  بیشتر بخوانید  :        آموزش تعمیرات ورودی و خروجی پکیج

نشانه های خرابی سوکت شارژ گوشی :

سوکت شارژ در صورت خرابی نشانه های به همراه دارد که اگر با نشانه های آن آشنا نباشید در زمان بروز این مشکل متوجه آن نشوید و ممکن است این عیب به دیگر بخش های دستگاه مانند باتری ، هاردو … آسیب برساند . از مهمترین نشانه های خراب شدن سوکت شارژ موبایل در ابتدا برای آزمایش این نوع خازن‌ها ابتدا مولتی مترراروی حالت بازر می‌گذاریم ، پراب‌ها را دوسرخازن می‌گذاریم ، اگر بوق نزد خازن سرامیکی دچار خرابی نشده است . در صورت خرابی اتصال می‌شود و یکسره صدای بوق می‌آید .

تعویض اسپیکر موبایل :

اسپیکر یکی از قطعات مهم در موبایل می باشد که در صورت کار نکردن ان مشکلات بسیاری برای افراد پیش می آید و نیاز دارند هر چه زودتر آن را تعمیر کنند . در صورت خرابی اسپیکر موبایل برای برطرف کردن این مشکل اولین کاری که باید انجام دهیم قاب پشت گوشی را باز کنیم و سپس باتری موبایل را در بیاوریم .

آموزش عیب یابی موبایل

بعد از در اوردن کارت حافظه و سیم کارت پیچ های نگهدارنده فریم و میانی را جدا کرده و اسپیکر خراب را در بیاوریم . و بعد آن را با یک اسپیکر جدید تعویض نماییم . بعد از بستن پیچ ها و جایگذاری قطعات آن را تست کنید .

قطعات SMD موبایل اصلی‌‌‌ترین مجموعه قطعه تلفن همراه معرفی نمود که شناخت آن‌ها برای افرادی که قصد تعمیر و برد گوشی را دارند اهمیت بسیاری نز دارد . بخشی از این قطعات شامل : انواع مقاومت ها ، انواع خازن ها ، انواع دیوید و…می باشد .