021-66919908

09351307088

آموزشگاه مهیاد برزین

نحوه نصب دوربین مدار بسته آی تی آر

اموزشگاه راه اندازی دوربین مدار بسته

این دوربین ها که اکثرا استاندارد حفاظتی بالایی نیز دارند ، برای استفاده در فضاهای بیرونی بسیار مناسب هستند ، چراکه مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت و گرد و غبار باعث می گردد تا کاربران با آسودگی خاطر از آنها در شرایط جوی گوناگون استفاده کنند .

از مقاومت بالای این دستگاه در برابر رطوبت ، گرد و خاک و ضربه دارد ، سبب می شود تا به راحتی بتوان از این دوربین در فضاهای خارجی استفاده کرد و دغدغه ای درباره ایجاد مشکل برای این دستگاه نداشت . وضوح تصویر این دوربین مجهز به لنز 3.6 میلی متری با زاویه دید 82 درجه می باشد .

اهمیت نصب دوربین مدار بسته آی تی آر :

بالارفتن امنیت : دوربین‌های مداربسته آی تی آر سبب بالا رفتن حس امنیت در افراد می‌شوند و موجب کم شدن جرم و تخلفات در مکان‌های گوناگون می‌شوند .

کنترل ورود و خروج : دوربین‌های آی تی آر امکان کنترل ورود و خروج افراد و وسایل را فراهم می‌کنند و در مکانهای تجاری و صنعتی زیاد به کار می آید .

ارزیابی رفتار و عملکرد : نصب دوربین مدار بسته آی تی آر در محیط‌ های کاری و صنعتی می‌تواند به ارزیابی رفتار و کارکرد کارمندان کمک کند .

  بیشتر بخوانید  :       عیب یابی مایکروویو مجیک شف

نظارت بیست و چهار ساعته : دوربین‌های مداربسته آی تی آر امکان نظارت و ضبط تصاویر به صورت بیست و چهار ساعته را دارد که اهمیت بسیار زیادی دارد .

جلوگیری از سرقت و خسارت : با نظارت و ضبط تصاویر و دسترسی به شواهد موثقی برای پیگیری‌ها قبل از وقوع حوادث و تخلفات فراهم می‌شود . پس نصب دوربین‌های مداربسته آی تی آر برای افزایش امنیت و نظارت در محیط‌های گوناگون بسیار ضروری است .

ابزار موردنیاز نصب دوربین مداربسته آی تی آر :

دوربین مداربسته آنالوگ آی تی آر_ دوربین مداربسته تحت شبکهآی تی آر _ دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته آی تی آر ان وی آر یا دی وی آر_ هارد دیسک برای دخیره تصاویر و فیلم دوربین مداربسته آی تی آر _ کابل مخصوص دوربین مداربسته آی تی آر _ آداپتور مخصوص دوربین مداربستهآی تی آر _ فیش و اتصالات مورد نیاز دوربین مداربسته آی تی آر _ نمایشگر یا مانیتور مخصوص دوربین مداربسته آی تی آر یا مانیتور .

آموزش نصب دوربین مدار بسته

میکروفن مخصوص دوربین مداربسته آی تی آر _ سوئیچ شبکه اگر دوربین مداربسته تحت شبکه آی تی آر میخواهید نصب کنید_ داکت_ آچار پرس زن سوکت شبکه_ _دریل و استریپر کابل شبکه و کواکسیال .

دستگاه مناسب برای نصب دوربین های مداربسته آی تی آر :

برای اجرای دوربین مداربسته آی تی آر  نیاز به دستگاه ضبط تصاویر برای دیدن و ذخیره فیلم و تصاویر دوربین مداربسته آی تی آر داریم . که معمولا برای دوربین های انالوگ دستگاه دی وی آر استفاده میشود و برای دوربین تحت شبکه دستگاه ان وی آر استفاده میشود و با توجه به تعداد دوربین ها تعداد کانال آنها نیز مشخص میشود . معمولا برای هر دوربینی دستگاه با برند خود دوربین نیز نصب میشود .

تفاوت نصب دوربین مداربسته آی تی آر ، آی پی و دوربین مداربسته آ اچ دی :

در نصب فیزیکی دوربین مداربسته ای تی آر فرقی نمیکنند اما از لحاظ کانفیگ دوربین مداربسته ای پی آی تی ار باید روی ان وی ار باید ست بشوند اما دوربین مداربسته آ اچ دی ای تی آربعد اتصال کابل تصویر به دی وی ار  برقرار میگردد . تفاوت بعدی این است که نصب دوربین تحت شبکه با کابل شبکه ولی نصب دوربین آ اچ دی با کابل کواکسیکال است .

  بیشتر بخوانید  :        تعمیر و نگهداری مایکروفر هیتاچی       

دوربین‌های مداربسته آی پی ای تی آر از شبکه محلی یا اینترنت برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنند . آن‌ها تصاویر را به شکل دیجیتال ضبط می‌کنند و از پروتکل‌های شبکه مانند پروتکل اینترنت استفاده می‌کنند . این دوربین‌ها با اتصال به شبکه می‌توانند مستقیم از راه دور مورد دسترسی قرار بگیرند و تصاویر را به سرورها یا دیگر دستگاه‌ها ارسال کنند . آن‌ها قابلیت ضبط و پخش تصاویر با کیفیت بالا را دارند و می‌توانند از طریق اسمارتفون‌ها یا رایانه‌ها مدیریت شوند . دوربین‌های مداربسته آ اچ دی از سیستم تلویزیونی آنالوگ برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنند . آن‌ها تصاویر را به شکل آنالوگ ضبط می‌کنند و بر روی کابل‌های کواکسیال یا زوج کواکسیال انتقال می‌دهند . برای عرضه تصاویر به طریق دیگری مانند اینترنت ، نیاز به استفاده از آداپتور یا مبدل دارند . دوربین‌های مداربسته آی پی برای نیازهای پیشرفته و مدیریت تصاویر در سیستم‌های شبکه مناسب هستند ، در حالی که دوربین‌های مداربسته آ اچ دی برای نصب‌های ساده‌تر و نیازهای محدود‌تر مناسب‌اند .

آموزش نصب دوربین مدار بسته مهیاد برزین

نصب دوربین مدار بسته آی تی آر در موبایل هوشمند :

بعد از راه اندازی سیستم نظارت تصویری برای مکان های گوناگون باید بتوان از هر نقطه منزل و محل کار و محل تجاری خود را مشاهده کردیکی از اقدامات انتقال تصویر دوربین مداربسته ای تی آر روی موبایل اندروید و دیگر موبایل ها و  میباشد . اول تنظیمات دی وی آر برای انتقال تصویر روی موبایل به این صورت میگیرد سپس نرم افزار موردنیاز برای انتقال تصویر را دانلود کنید و با استفاده از راهنما راه اندازی کنید .